Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Kłoczew

Logo - Urząd Gminy Kłoczew

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Data utworzenia
2017-09-20
Opis

Do zadań zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) podejmowanie działań i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań urzędu stanu cywilnego w zakresie rejestracji stanu cywilnego zapewniając prawidłowe, terminowe i sprawne wykonywanie zadań,
2) przyjmowania pisemnych zapewnień od mężczyzny i kobiety zamierzających zawrzeć związek małżeński cywilny lub wyznaniowy (konkordatowy), o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz oświadczenia o noszonych nazwiskach po zawarciu małżeństwa,
3) przyjmowania oświadczeń od mężczyzny i kobiety o wstąpieniu w związek małżeński, zapewniając uroczysty charakter uroczystości,
4) sporządzania aktów małżeństw,
5) przyjmowania oświadczeń woli o: powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o uznaniu ojcostwa, o nadaniu dziecku nazwiska męża matki oraz oświadczeń o wyborze dla dziecka innego imienia niż wpisane w akcie urodzenia,
6) prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących administracyjnej zmiany imienia i nazwiska,
7) prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach transkrypcji i rejestracji zagranicznych aktów stanu cywilnego do polskich ksiąg oraz postępowań w zakresie uzupełniania i sprostowania przedmiotowych aktów,
8) prowadzenie ewidencji ludności,
9) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Kiliszek Robert
Dodano do BIP dnia: 2017-09-20 12:22:12