Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Kłoczew

Logo - Urząd Gminy Kłoczew

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Małgorzata Kamińska
Telefon
25/75 43 199 w. 23
Stanowiska
Kierownik referatu podatkowego
Godziny przyjęć:

pon. 8.00 - 17.00

wt. - czw. 8.00 - 16.00

pt. 8.00 - 15.00


Referat podatkowy
(wejście od ul. Pocztowej)

Obowiązki:

1) Organizowanie pracy oraz właściwy podział zadań w referacie.

2) Zapewnienie sprawnej i prawidłowej obsługi interesantów.

3) Nadzór nad należytym wykonywaniem obowiązków służbowych przez pracowników referatu oraz prowadzenie bieżącej kontroli wewnętrznej w referacie.

4) Nadzór nad właściwym realizowaniem i terminowością spraw należących do kompetencji Referatu;

5) Współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową i urzędem skarbowym;

6) Nadzór nad przygotowaniem spraw z zakresu zadań Referatu w szczególności:

a) zapewnienie powszechności opodatkowania poprzez pobieranie podatku: od środków transportu, rolnego, leśnego i od nieruchomości,

b) nadzór nad sporządzaniem wymiaru podatków,

c) podejmowanie działań na rzecz pełnej realizacji wpływów na poczet należności budżetowych z tytułu podatków i opłat oraz likwidacji zaległości podatkowych,

d) nadzór nad wystawianiem upomnień oraz tytułów wykonawczych bezzwłocznie po upływie terminów płatności rat podatkowych i opłat,

e) nadzór nad stosowaniem ulg i umorzeń w podatkach i opłatach lokalnych,

f) inicjowanie i nadzór nad kontrolą podatkową,

g) nadzór nad ewidencją podatkową oraz sprawozdawczością z wykonania dochodów w zakresie podatków i opłat lokalnych, 

7) Raportowanie Skarbnikowi Gminy i Wójtowi o wszelkich okolicznościach mających wpływ na wysokość i realizację dochodów podatkowych i niepodatkowych należności Gminy, 

8) Przygotowywanie danych do projektów uchwał dotyczących podatków i opłat.

9) Sprawdzanie pod względem rachunkowym i formalnym dokumentów stanowiących podstawę przypisów i odpisów.

10) Przyjmowanie i nadzór nad wypełnianiem formularzy informacji i deklaracji na podatek rolny, od nieruchomości i leśny.

11) Prowadzenie ewidencji analitycznej (szczegółowej) należności podatkowych w podziale na poszczególne podatki, poszczególnych podatników i poszczególnych inkasentów.

12) Rozliczanie wpływów podatkowych należności pieniężnych poszczególnych miejscowości.

13) Terminowe prowadzenie spraw w zakresie egzekucji administracyjnej  w stosunku do zalegających podatników:

  1. wystawianie upomnień, prowadzenie ewidencji,
  2. wystawianie tytułów wykonawczych, prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów,
  3. przejmowanie gospodarstw za zaległości podatkowe.

14)  Prowadzenie rozliczeń z urzędami skarbowymi z tytułu należnych podatków.

15)  Prowadzenie spraw podatkowych w zakresie postępowań spadkowych i upadłościowych.

16) Prowadzenie dokumentacji księgowo-ewidencyjnej dla zobowiązań pieniężnych oraz innych należności nie przypisanych od rolników indywidualnych i innych jednostek.

17) Dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej inkasentów w zakresie inkasa zobowiązań pieniężnych oraz innych należności nie przypisanych od rolników indywidualnych i innych jednostek, wraz z naliczaniem inkasentom wynagrodzeń za inkaso.

18) Sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji dochodów podatkowych.

19) Przygotowywanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatników, o niezaleganiu

20)  w podatkach, zaświadczeń stwierdzających stan zaległości.

21)  Prowadzenie spraw z zakresu spisu rolnego oraz Narodowego Spisu Powszechnego.

22)  Wykonywanie innych prac zleconych przez bezpośredniego przełożonego i przez Wójta.

Email