Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat
Adres komórki
ul. Długa 67, 08-550 Kłoczew,
Referat podatkowy,
(wejście od ul. Pocztowej)
Telefon
25 75 43 140 w. 23
Email
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
Godziny przyjęć i nr pokoju:
pon. 8.00 - 17.00
wt. - czw. 8.00 - 16.00
pt. 8.00 - 15.00
Referat podatkowy
(wejście od ul. Pocztowej)
Obowiązki:
- Zapewnienie sprawnej i prawidłowej obsługi interesantów.
- Dokonywanie wymiaru zobowiązań pieniężnych z tytułu podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości osób fizycznych oraz podatku od nieruchomości od osób prawnych.
- Prowadzenie ewidencji gospodarstw rolnych i nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem zmian geodezyjnych z terenu następujących miejscowości: Borucicha, Bramka, Czernic, Gęsia Wólka, Gózd, Huta Zadybska, Julianów, Janopol, Kłoczew.
- Kontrola informacji i deklaracji podatkowych podatników z w/w miejscowości.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
- Prowadzenie spraw z zakresu umorzeń zaległości podatkowych, odsetek od zaległości podatkowych, rozłożenia na raty i odroczenia terminów płatności dla przedsiębiorców z przygotowaniem postanowień, decyzji, sprawozdań w tym zakresie.
- Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów podatku od nieruchomości od osób prawnych.
- Sprawdzanie pod względem rachunkowym i formalnym dokumentów stanowiących podstawę przypisów i odpisów.
- Przyjmowanie i nadzór nad wypełnianiem formularzy informacji i deklaracji na podatek rolny, leśny i od nieruchomości.
- Przygotowywanie postanowień o umorzeniu, rozłożeniu na raty podatków stanowiących dochody gminy realizowanych przez Urzędy Skarbowe (karta podatkowa).
- Wyliczanie skutków udzielonych ulg w zakresie obniżenia górnych stawek podatków, umorzeń, odroczeń, zwolnień i rozłożenia na raty w podatku od nieruchomości od osób prawnych.
- Wydawanie zaświadczeń o figurowaniu w ewidencji podatników, o niezaleganiu w podatkach, zaświadczeń stwierdzających stan zaległości oraz innych zaświadczeń w tym zakresie.
- Prowadzenie w terenie kontroli podatkowej.
- Udzielanie KRUS, ZUS, GOPS i innym organom informacji do ustalenia okoliczności mających znaczenie w sprawach osób fizycznych.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez bezpośredniego przełożonego, przez Skarbnika i przez Wójta.
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kiliszek Robert
Data wytworzenia informacji:
2019-03-06
Osoba wprowadzająca informację:
Kiliszek Robert
Dodano do BIP dnia:
2019-03-06