Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Kłoczew

Logo - Urząd Gminy Kłoczew

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Urząd Gminy Kłoczew (ul. Długa 67, 08-550 Kłoczew, tel: 25/ 75 43 199 , fax: 25/ 75 43 199 , email: gmina@kloczew.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Urząd Gminy Kłoczew.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2017-06-07.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest , e-mail: . Można także zadzwonić na numer telefonu 25 75 43 199. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej: 

  • na stronie internetowej znajdują się pliki multimedialne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych . Multimedia mogą nie posiadać napisów dla osób niedosłyszących.; 
  • na stronie znajduje się wiele plików do pobrania. Nie wszystkie pliki są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik. Część dokumentów umieszczona jest w formie skanów; 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-06-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:  

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.  

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. 

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do kierownictwa naszego urzędu i poinformować Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich. 

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Na parterze budynku znajduje się Urząd Stanu Cywilnego wraz z salą ślubów bez trudności w dostępie dla osób niepełnosprawnych. Do parteru budynku jest dostęp poprzez pochylnie najazdową bezpośrednio z parkingu zlokalizowanego w pobliżu urzędu.

Główna część Urzędu znajduje się na I piętrze. Na tym piętrze zlokalizowany jest sekretariat, gabinety Wójta, Sekretarza, Skarbnika i poszczególne referaty urzędu. Dotychczasowa obsługa odbywa się poprzez zejście pracownika merytorycznego do interesanta znajdującego się na parterze budynku.

Referat podatkowy Urzędu Gminy Kłoczew znajduje się w części południowej budynku. Zlokalizowany jest na I piętrze i obecnie dostęp do niego prowadzi schodami, posiada też oddzielne wejście. Obok referatu podatkowego jest biuro obsługi Rady Gminy Kłoczew do którego dostęp jest tym samym ciągiem komunikacyjnym.

Centrum Usług Wspólnych (CUW) jest jednostką organizacyjną Urzędu Gminy Kłoczew zajmującą się obsługą szkół i przedszkola na terenie gminy Kłoczew. Z jej usług korzystają zarówno szkoły jak i rodzice uczniów. CUW znajduje się w północno - wschodniej części budynku Urzędu Gminy.

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe

Urząd Gminy Kłoczew nie udostepnia aplikacji mobilnej